Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2012 21:32 - За скитите , траките и техните роднини
Автор: kagami5 Категория: История   
Прочетен: 12904 Коментари: 14 Гласове:
15

Последна промяна: 10.01.2012 21:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                                                                                                                                        Направих един огромен завой и от Кавказ в 10 век се върнах ... при Скитите. Толкова назад се върнах, та чак при ‘’Таблица на народите’’ в ‘’Битие’’.  Зная, за повечето от нас тя е само един миш-маш от близкоизточни митове и басни, опитващи се да обяснят света по примитивен начин и чиито части са закърпени с поредица късни редакции. Съвременният учен човек няма какво да намери в него и Генезисът е без историческа стойност.
     И въпреки това!
     Един английски учен, посвещава над 30 години от живота си във внимателно и подробно изследване на древните европейски родословия и доказва, че точно обратното е вярно, по-точно за Таблицата на народите в Битие, като твърди, че това е исторически документ с дълбока древност. Неговото обширно изследване е проверимо отвсякъде, всеки факт е на разположение за всеки, който си направи труда да погледне. И всеки факт може да бъде получен достатъчно евтино. Всъщност учените са наясно за съществуването на тази обемиста информация от много години но е подминавана в пълно мълчание.  Авторът си поставя две изисквания преди да се заеме с този пъзел :
       -
  да не се доверява много на  гръцки източници.  Защо? -  вижте оплакванията на Йосиф Флавий от Гърците, които не само замазали и объркали своята история, ми и тази на съседните народи  (Against Apion pp. 607- 636);
       - 
  да не ползва  документи , съставяни и писани след възникването на християнството. Защо? – за да не се спекулира, че е използвана библията при съставянето им, т.е всички извори, които изследва са от езическо време задължително.
      Ще разгледам накратко таблицата на Яфет, който е буквално родоначалник на всички индоевропейски народи:

image

(1) ГОМЕР. Баща на Кимерийците, които се заселват по бреговете на Каспийско море. По-късно са прогонени от Еламците. По време на вавилонското изгнание юдеите ги знаят като племена, живеещи в далечните земи на север. Асирийците ги наричат Gimirraya. Ешарадон  (Esarhaddon) в 681 пр. Хр. записва поражението на Gimirrai, докато Ашурбанипал (Ashurbanipal) ни разказва за кимерийска инвазия на Лидия в дните на лидийския цар Гуду (Gugu) около 660 г. пр. Хр.

(2) АСХЕНАЗ.  Потомците му първоначално са заселили днешните земи на Армения , въпреки, че в по-късни юдейски традиции той и баща му Гомер се свързват с германските раси.( между другото германските евреи все още са известни като Ашкенази.) По-навреме от тях  асирийците ни разказват в своите надписи за Аскуза (Askuza), племе, което в съюз с Манаите (Mannai) се бунтува в 7-и в. пр. Хр. Това име Аскуза от асирийските надписи по-късно става   Skythai (скитите) на Херодот. Други ранни източници потвърждават техни селища в места, които по-късно ще станат Понт и Витиня  (Pontus and Bythinia), където родовете на Асхеназ дават името си на езеро и пристанище Асканиус(Ascanius) както и на област Аскания. Малко по- колебливо, може би, се твърди и че те са дали името на Axenus, Euxine, Черно море, на чиито брегове те първо се заселват. Йосиф ни казва, че след това те били известни на гърците като (Rheginians) Регини.

(3) РИФАТ. Потомците му дават името си на Рифейските (Riphaean) планини , за които ранните космографи са мислели, че представляват тогавашната северна граница на света. Със сигурност Плиний, Мело и Солинус записват името Рифат като Riphaei, Riphaces и Piphataei , по-късно известни  в историята като Пафлагонци (Paphlagonians), чиято идентичност и произход са потвърдени от Йосиф Флавий.

(4) ТОГАРМА. Неговите ранни потомци се заселили в Армения. Знаем от хетейски документи, че през 14-и в. пр. Хр. тогавашния район на Тегарама, лежащ между Кархамис и Харан, бил  сринат от ‘’враг от Ишува ‘’(Isuwa) , което е отвъд Ефрат. И Саргон II и Сенахирим споменават град Тилгариману, столица на Каману, на границата на Табал. Този град е бил разположен на около 30 мили източно от днешната Малатия и не е бил окончателно разрушен до 695 пр. Хр. След разрушаването на Тилгариман потомците на Тогарма се губят в неизвестност. В съответствие с асирийската политика от онова време оцелелите са били вероятно изселени по други земи в рамките на империята.
      (5) МАГОГ. Неговите непосредствени потомци са били известни като Магогити. Йосиф ни казва, че по- късно гърците са ги знаели като скити. Въпреки това, като се има в предвид по-описаната и известна история на Асхеназите, които със сигурност са определени като скитите (гр. Skythai, асир. Askuza), много по- вероятно е магогитите да са били асимилирани в родовете на асхеназите, като по този начин стават просто част от скитските народи.

(6) МАДАЙ. Неговите потомци са мадайците (Madaeans), които са ни по-известни като мидяни. Асирийците ги записват Амада, гърците Медаи (Medai ), в староперсийските надписи са  Мада. Най-стари сведения за мидяните намираме в надписите на Шалманесар III,  цар на Асирия (858, 824 г пр. Хр.) в които ни казва, че е нахлул в земите им заради прочутите им отлични коне. След 631 г. пр. Хр. мидяните се съюзяват с асхеназите (асхуза , скити) и кимерийците на Гомер с цел да отхвърлят асирийското иго.

следва




Гласувай:
15



1. goran - Българите сме много повече Траки, отколкото помним
09.01.2012 21:43
http://goran.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/08/08/rodovi-synishta.588413
цитирай
2. panazea - Благодаря
09.01.2012 23:53
за описанието ! :)))
цитирай
3. get - - Да разгледаме тази карта ?
10.01.2012 16:06
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/Noahsworld_map.png

- Същата е правена и е сравнително близка до тези писания, които са доста след Потопа ... някъде след завръщането от вавилонски "плен" и строежът на "вторият" храм при условие, че дълбоко се съмнявам да е имало Първи ?!
цитирай
4. kagami5 - Да, Гет, тази карта е много близка и ...
10.01.2012 21:10
Да, Гет, тази карта е много близка и мисля да я добавя, защото картите в книгата, която цитирам не само са черно-бели, ами и нечетливи. Благодаря за отзивите.
цитирай
5. get - - И аз благодаря ... но давай по същество, щото тези старозаветни ... много са ми така :))
10.01.2012 22:17
kagami5 написа:
Да, Гет, тази карта е много близка и мисля да я добавя, защото картите в книгата, която цитирам не само са черно-бели, ами и нечетливи. Благодаря за отзивите.

- В картата (!) Забележи, как се изписва траки(тракия!) ? - Тирас !! - нали ? ... това е от съществено значение ... Запомни ! ... защото Тирас(плюс частицата "пол") го имаме документирано значително по на север от земите, където се ситуират траки ??
- За града, казват че, е носил името на цар, който през 2 век ВС, е сякъл монети !!
- Полезно ще бъде да се замислим, дали на мястото на "И"-то при тИраките ... не се е употребявала и друга буква !?? - Как смяташ ?
- Освен това имаме град със същото име на левантийският град, в близост до който се намира планината ТаВър ?? ... Някои по-стари книги твърдят, че той е носил името на планината, на която първоначално името е звучало Таур(..) ? ... е да де но в старият завет се твърди, че там било само "семит до Шемита" - Що ще тогава име, което е присъщо на наследниците на Яфет ??
- Имаш ли някаква идея ... защото аз още не съм започнал с въпросите си :)) !

- С уважение !

от Гет ктист
цитирай
6. kagami5 - Ха-ха, тираките ги оставих посл...
10.01.2012 22:42
Ха-ха, тираките ги оставих последни, защото всъщност заради тях пиша тази тема, мисля, че знам вече къде са и къде са били. Това, че скитите са ешкеназите (за което смътно се догаждах по звук) беше красиво, доста факти си легнаха на мястото. Ама траките бият рекорда. Потрай, моля те до утре да си допиша , поздрави!
цитирай
7. get - - :))))))
10.01.2012 23:23
kagami5 написа:
Ха-ха, тираките ги оставих последни, защото всъщност заради тях пиша тази тема, мисля, че знам вече къде са и къде са били. Това, че скитите са ешкеназите (за което смътно се догаждах по звук) беше красиво, доста факти си легнаха на мястото. Ама траките бият рекорда. Потрай, моля те до утре да си допиша , поздрави!


- Beit She'an ... един от десетте града, още известни ни й, като Декаполис ?! ... има една река(където, хората си вземат "bath" и стават бап"ц"исти ... пред Бога ?) и-и-и ... една планина, която е назована на дойката на един бог, която все го "носела-"Nisa" и понеже още го и местела, я назовали и "Mistis" ??! :)))

- Прощавай малко лековатият тон ... но ми идва да припея "Сем до шемита ... мила моя, Майно льо ... " :))))) !!

от Гет ктист ... или "цист", както ни наричат граЕците на повреденият си език :)))
цитирай
8. kagami5 - Добре си огледал на север, (както и ...
11.01.2012 08:44
Добре си огледал на север, (както и на юг) аз отидох и още ''по - натам''. За буквичките, варианти дал господ. Най-ми се търкаля на езика ''у'', но трябва да я поогледам, че не съм сигурна колко ми носи гърбината.
цитирай
9. get - - Погледни и на изток, и на запад ?!! :)) ... и още по на север до Скандза е гьОталанд !!
11.01.2012 11:29
kagami5 написа:
Добре си огледал на север, (както и на юг) аз отидох и още ''по - натам''. За буквичките, варианти дал господ. Най-ми се търкаля на езика ''у'', но трябва да я поогледам, че не съм сигурна колко ми носи гърбината.

- През 16-ти век, "дядо ми" Sigismund von Herberstein(турак на австрийска служба), казва следното: "Urus sum, polonis Tur, germanis Aurox: ignari Bisontis nomen dederant !".
- Още през първото хилядолетие преди н.ера, перси и асирийци наричаха дедите ми и страната им "тУран" !!??
- През първите векове от нашата ера ... по северните брегове на Черно море, р.Танаис, Меотида, Кавказ, Каспия и Урал ... перси и араби ни наричаха Урус/Рух, също й Рус(не Рьос ?) ! Родствените ни алани, се самонаричаха Аорси(което семантично е еднозначно - означава Светъл/Добър/Справедлив ... също бяхме известни и като Гети/Готи/Гаяти ... в Индия ни наричаха Джата та от там и тяхната дума за управител (Ра-Джа) и страната им Раджастани ?? От там идва пък думата, която се използва и до сега в английският ленгуидж ... "giant"-вели"кан" ... Но това последното кореспондира семантично и етимологично с кралска династия от сев.Индия Каравела (и ДЖайн"изма) и с името на национал революционера ни КараВело"в !! ... и-и-и с титлата "т/ц/ар"кан" ?? ...
- Спирам защото стана много пространен ретроспективният ми, темпорално-географски воаяж :)))

- Дерзай и провери всички тези репери !! - мисля, че не бъркам, като наричам синовете на бога "А(у)Р(у)С" известен с името за наказващата му функция А(я)РЕС(Т) с името на Бика(БОуС)-Тур(УРУС)-БяАЛ ?? ... Белчо ... :)) "Дий Белчо ... дий !!"
- И ще да попитам !(Какво ли ще означава, "нищо" не значещото PIE (!!) Дий(в) ?) ... Ех тези селяни БАлгари ... впрегнали са божествени начала, да им орат нивата-Земела :))) !!

- С уважение !

от боу"ил Гет - Канос тауро-скитский и филистимский :))
цитирай
10. kagami5 - Гет, препрочитам внимателно ко...
15.01.2012 14:47
Гет, препрочитам внимателно коментарите ти, ако се изказваше без толкова многоточия и недовършени фрази щях и да те разбирам по- добре. Нали си даваш сметка, че не съм теле-патка :)
Всичко, казано по- горе го разбирам като единомислие, т.е нямам никакви възражения, че трак и туран е едно и също и, че техния родоначалник Тирас в последствие е обожествен като Тор, Тур (Арес) Именно това е идеята на постинга ми, който ти с този коментар изпреварваш. Уруците , раджите и Белчо засега заобикалям, не може за всичко наведнъж, съгласи се.
Рие - то отдавна е останало някъде ''при баба'', айде кажи ми какво значи, не се сещам?
цитирай
11. balkanec - Чудесно изследване!
17.01.2012 20:34
Това е фундаментално и разкрива един голям извор като достоверен. Успехи и по-нататък!
цитирай
12. kagami5 - Благодаря, Балканецо!
17.01.2012 20:43
Благодаря, Балканецо!
цитирай
13. tres1 - Искренни поздрави за труда и чуд...
29.02.2012 16:20
Искренни поздрави за труда и чудесният пост - Благодаря.
цитирай
14. kagami5 - Аз благодаря, Трес, поздрави!
29.02.2012 21:01
Аз благодаря, Трес, поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kagami5
Категория: История
Прочетен: 303007
Постинги: 22
Коментари: 317
Гласове: 253
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930