Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08.2011 23:48 - За скитите 2
Автор: kagami5 Категория: История   
Прочетен: 16114 Коментари: 19 Гласове:
11

Последна промяна: 11.09.2011 11:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 След предишния увод за Шкодрите да се върнем в империята на Персите. В  картата , съставена по  надписите: Персеполис, (Naqš-i Rustam) сасанидски каменни релефи;   Багастан - (Намадан) на Дарий Първи Велики ;  ""XPh"" - Дива надписи (Персеполис и цитаделата на Пасаргада) на Ксеркс ; ""Анабазис"" на Ариан и ""История"" на Херодот, са нанесени сатрапиите с персийските наименования на народите. Какво ще ни ""извади очите"" - насред Балканите е нанесена сатрапия ""Шкодра"", няма гърци, няма траки, няма македонци  (512 г. пр. н. е.) , а само 50 год. по- късно Херодот пише за Траки и то многобройни! 

image
image


Народите в тази сатрапия, изброени в 492 пр. н. е. са три: - Сака Парадрая ;   - Шкодри ;

image

image
image  
- Йона такабара, Йонийците със слънчевите шапки.

imageimageСъществува и превод ""с щит като шапка"", тъй, че не мога да кажа кое от двете е точното, но единодушно е прието, че този народ са Македонците. Обаче аз съм мнителна. Знае се, че тези шапки са били на мода в Тесалия. Дарий е завладял Тесалия , т.е йоните със шапките са тесалийците. Те говорят различен диалект (лесбийски, от о-в Лесбос).  Македонското царство  по онова време е граничало с Епирус на запад , Пеония на север , Тракия на изток и Тесалия на юг. Тесалия става македонска провинция по- късно, Александър я завладява и включва в империята си през 4-в пр. н. е. ""С щит като шапка"" е по - вероятния превод, ако наистина това се отнася за македонците и фактът, че Дарий назначава за главен сатрап в провинция Шкодра македонския цар Аминтас, май го потвърждава. Защо обаче персите ще наричат македонците Йонийци ? Саките са си саки, т.е  шкодри, но оттатък Балканите.  (това го обясних )image

image

Тук погрешно според мене първото изображение вляво е разпознато за грък, йона. Йонийците нямат шапки според персийците. 

image

Йониец.

Няма съмнения всред историците и че шкодрите са идентични с траките, (шкодрисите са в списъка на тракийските племена) , ама шкодри беше и самоназванието на саките, да му се замае главата на човек. Ако са едно и също защо ще пише саки ""оттатък морето"" и шкодри, за да ги разграничи, въпреки, че персийците наричат всички скитски племена саки? 
image Тези траки мира не ми дават. Официално са изчезнали  от историческото полезрение през 6- 7-и  в. и официално от 6- 7 в се появяват Българите на Балканите. Случайност? Интересни са и йоните, - отсам морето, оттатък морето, през морето, със шапките... Ясно е, че имат нещо общо, но не всичко, шапките например.
Между другото шапката е доста сигурен отличителен белег и интересна тема.  А насред Анатолия е друго интересно нещо - Спарда. Славните спартанци според историята не би ли трябвало да бъдат ""през морето""? Между другото  нищо отличително в археологията по долината на река Еврота не идентифицира дорийци, или дорийско спартански град. Просто си разсъждавам, не, че искам да доразбъркам нещата. Първите 10 от 37 - те символа в староперсийския език са преведени в 1802. г. та...  Някой може ли да отговори откъде се пръкват думите ""Траки"" и ""Гърци"" в историята, кои и кога така се самонаричат, или ги наричат?  Какъв е този многочислен народ  дето хем го има, хем го няма; хем е оставил богата култура, хем няма писменост? Само не вадете пак библии, именници и други помагала, щото Дарий не ги е чел, написал го е ""шкодри"", ""йони"",""сака"", това е положението. 
 



Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. syrmaepon - А кой е
26.08.2011 09:54
съставителят на картата?
цитирай
2. letopisec - интересна статия,
26.08.2011 10:14
все пак Дарий е бил като завоевател на Балканите и то преди Херодот?
цитирай
3. kagami5 - съставителят на картата? Кар...
26.08.2011 14:41
syrmaepon написа:
съставителят на картата?

Картата е съставена от холандският учен,( Jona Lendering) чиито трудове ползвах и откъдето я взех. Цитирала съм ги в първа част.
цитирай
4. kagami5 - все пак Дарий е бил като завоевател ...
26.08.2011 14:51
letopisec написа:
все пак Дарий е бил като завоевател на Балканите и то преди Херодот?


Да, именно! Нарочно се спрях на Йона Лендеринг, поради неутралната му и чисто научна позиция. Ползват се всички налични древни надписи, вкл. Вавилонски и Египетски и се съпоставят.
цитирай
5. atil - Ако бяхте прочели сведенията на ...
26.08.2011 20:58
Ако бяхте прочели сведенията на булгарските летописци щяхте да разберете за какво става въпрос и какво са писали и обяснявали чужденците.Но понеже тях ги "няма" и са "измислени" има още хляб в лоното на древните изследвания и мистични загадки.Само не ги пращайте до монголците любимите си скити,щото нямат нищо общо.Старата родина на северните масгути,масагети е Казахстан.По това време там е нямало грам монголоид отникъде.Причината да се преселят е враждата им с южните масгути.Те помолили булгарския цар Буртас да им даде земя за заселване.Той им предоставил Северното Причерноморие но,населяващите го кимери не се съгласили заради което били разбити и избягали в Мала Азия.Нещата ги има описани при мен .Има и карта за наахлуването на скитите под командването на сина на Буртаса - Мажди, в Близкия изток.Даже и евреите са го запомнили и записали в Библията...
Траки и гърци са изкуственни тирмини като славяните, донякъде такъв е и термина тюрки,защото той се отнася за племената от Мала Азия и средна Азия.Монголоидите абсолютно нищо общо нямат с този термин!Той се разпространява върху тях след поданничеството им в Тюркския каганат.За по-лесно пак учените почват да наричат и да пишат,че всички които говорят подобен език са "Тюрки".И така в кюпа влизат и казахстанци и българи и турци и тунгуси и скити и кавказци и т.н....?!А Казахите пак булгарските царе ги заселват от Сибир в опразнените земи на масгутите т.е. в днешен Казахстан.Връзката със шапките не е случайна,никой освен булгарските племена не е носил такива шапки.Дори до днес по тези шапки може да се проследи българското присъствие - вижте къде при кои народи носят калпаци или калпаци с увита около тях гъджва...В накои места се е съхранила и в оригинален вид тази шапка - с обърната вълна от долния край.Император Константин от Ниш и той така е искал да го увековечават - с калпак.
Вижте статията - "Българите и световната цивилизация" и сигурно ще получите много отговори на въпросите си,в моя блог.А от сайта на БГ История може да се изтегли.Има го в блогорола ми.Успех и нека интереса ви към историята да не угасва никога.
цитирай
6. d3bep - Изключително интересно и поздр...
26.08.2011 21:24
Изключително интересно и поздравления за страхотните открития...
Отвори ми доста очите, че почнах и чак в Херодот да се съмнявам.. Хм :)

Но истината е там накъдето вървиш:
Трябва да се напаснат много народи и тяхната визия за тракия. Трябва да се вземат перси, асирийци, хети, египтяни и прочие, и да се нарисува цялостна картина.
А не само любимите гърци.
Които явно иамт повече от едно съмнителни неща в твърденията си...
цитирай
7. kagami5 - Ако бяхте прочели сведенията на булгарските летописци
26.08.2011 23:27
Благодаря Ви за коментара. Това, че траки, гърци, славяни и тюрки са изкуствени термини отдавна се знае, но трябват и доказателства и по- важното според мене, да се изясни кои са народите зад тях. Радвам се, че сме на едно мнение и за шапките, даже имах намерение да ги покажа. За монголците не се притеснявайте, не залитам натам, просто авторът на анализа за скитите ги е вмъкнал ''под въпрос'' и не сметнах , че е моя работа да го поправям, той си знае защо ги цитира. Ще прегледам блога Ви с удоволствие, признавам, че не съм влизала там, но статията за Българите и цивилизацията я зная. Поздрави!
цитирай
8. kagami5 - Изключително интересно и поздр...
27.08.2011 15:55
[quote=d3bep]Изключително интересно и поздравления за страхотните открития...
Благодаря!
цитирай
9. miminaydenova1 - Поздравления, Мария! Много добре ...
27.08.2011 22:53
Поздравления, Мария! Много добре систематизирани данни! Пожелавам ти да намериш повече парчета от пъзела. Успех!
цитирай
10. анонимен - Ако искаш да видиш как е изглеждал ...
28.08.2011 03:32
Ако искаш да видиш как е изглеждал "един персийски сатрап Мазайос,малце преди Александър да разнесе "еленизъмът"" ,или как пък е изобразен поставения от "Дараявающия персийски сатрап на Скития отвъд Ком "за разлика на тези отдаващи се на " любимият си лов на елени лопатари край персийкската малоазиатска столица Сардис " виж темата

"Персийският сатрап,като Конник звездоброец- уникалното на могилата при с. Александрово"

http://marknatan.blog.bg/history/2011/03/03/persiiskiiat-satrap-kato-konnik-zvezdobroec-unikalnoto-na-mo.697755
цитирай
11. kagami5 - Благодаря, Мими, желая го на ...
28.08.2011 09:48
[quote=miminaydenova1]

Благодаря, Мими, желая го на всички търсещи!

цитирай
12. iuliuscaesar - интересн постинг. ще внеса обаче ...
29.08.2011 09:50
интересн постинг. ще внеса обаче някой уточнения.
яна такабара - с щит на главата, не е характерно само за тесалийците. в македония тази шапка също е популярна - има я на монетите на александър филелин. именно заради това се приема че са македонците.

2.лесбийски диалект няма:) едно на ръка че трябва да напишеш "лесбоски", друго, че такъв няма. тесалийците говорят еолийски диалект.

3.няма източници които да потвърждават че аминта е назначен за сатрап.

4.скудра не са скити. европейските скити са сака парадрая.

5.скудра е сборен етноним - траки, пеони и т.нат. не е само траки.

6.скудра не е несъмнено в тракия. има учени които я поставят в мала азия - фригия.



7.траки за пръв път се появяват в илиада. това е едно малко племе от галиполския полуостров. с течение на времето гърците започват да наричат всички сродни на тях племена траки. самите траки не използват това самоназвание.

8.гърци е елинско племе, което основава колония в италия. впоследствие всички елини дошли в италия са наричаяни от местните гърци. така ще ги намериш и в латинските текствое. самите гърци се самоназовават елини.
цитирай
13. kagami5 - Ако искаш да видиш Благодаря за ...
29.08.2011 13:04
[quote=анонимен]Ако искаш да видиш

Благодаря за интересната препратка, по принцип с анонимци не разговарям, не че криещите се зад аватар са явни, но все пак е по- друго.
цитирай
14. kagami5 - За Юлий Цезар, вече ''анонимен''
31.08.2011 00:55
[quote=анонимен]интересн постинг. ще внеса обаче някой уточнения.


Мали-и, ма то хич не било лесно да си блогър. Редактори, коректори, съветници , загрижници и подобни те разпват на кръст и запетайки даже не пропускат.
Благодаря, Цезаре, за правописните забележки: по инерция съм превела ''Lesbian '' - лесбийски, но съм пропуснала ''аеолиан'', само защото не бях сигурна как се произнася на български, наивно предполагайки, че равнозначността на двата лингвистични термина е известна. А колко е популярна такабарата в Македония е доста подвъпросно, една от монетите на които залагаш доскоро минаваше за беотска, а другата - за бизалтаи (Bisaltai).
Отук нататък се чудя дали изобщо да се занимавам. Когато човек опонира, то се прави с аргументи, да подсещам ли - автор, заглавие, страница и т. н.
'' Европейските скити са сака парадрая'' - да не би да съм писала, че американските са такива? Или Украйна не е в Европа? Или Балканския полуостров не е?
''Скудра не са скити'' - и таз хубава, разбира се, че не са , те са скудра, т. е ''сака'' по персийски.
''Скудра е сборен етноним'' - естествено, че е сборен, всеки е носел името на баща си, но като множество са се наричали скудри.
''...има учени, които я поставят в Мала Азия'' - били са на две ракии, затова и са те подвели, че няма източници, хич не им се връзвай. По - добре ги заведи при Албанците, да им поразкажат това - онова .
'' траки за пръв път...'' ми те траките са известни с изчезванията си, що да не ги е имало по омирово време, после по персийско поизчезнали, за да не ги запише и кат си заминал Дарий пак се върнали и се отдали на размножаване.
За гърците, благодаря, поздрави!
цитирай
15. d3bep - 5. скудра е сборен етноним - ...
31.08.2011 20:35
анонимен написа:


5.скудра е сборен етноним - траки, пеони и т.нат. не е само траки.

6.скудра не е несъмнено в тракия. има учени които я поставят в мала азия - фригия.

Без да обосновавам безспорните връзки между траки и пеони , искам да пооправя нещо глобално, в коеот анонимният греши.

Колега;
Тук се говори за позициониране на "народности".
Ако колежката беше шибнала скудра като географска област можеше да спорите.
В случая показва, че не познавате добре изворовият материал.
Защото един почти пълен съвременник на персийската империя - Херодот, доста ясно е описал тракийските триби.
Половината от тях той е пляснаал, къде - в МАЛА АЗИЯ.
Без никаква съвест.
Така че учените дето местели от тракия в мала азия, всъщност местели от единия крачол в другия, ама ... все същия тъмен субект.

Иначе ебзспорн осте прав за етнонимите. Да, гърци и траки не могат да бъдат етноними.
Но най - назаде в класациите за етноним на годината отива думата Елини. ТОва пък си е чисто политикантско гръцко обозначение на тея, които слушкат и папкат редовно. Нерон даже га слушка, е Елин, га не слушка е диктатор.. .И прочие.
Даже има самоопределения на елините, които казват един вид че елин е тоя, който се държи като елин. Зер и грък да си, ако не слушкаш.. Земи тоз шамар...
цитирай
16. solinvictus - Много добре си написала, но това ...
09.09.2011 23:06
Много добре си написала ,но това нека да е само начало!
Поправките които правят на надписа на дарий са обикновенно тези които са назубрили клишетата и са с ограничения в мисленето!Но ти продължавай ,в тези списъци които изброява в надписа не са народи и племена а родове и казва "мъже" даже има и такъв етнос ,хехехе
Трудно го коментират разните буквалисти ...за мен са важни " скитите,които живееха в морето" това разбива гръцките папгалски твърдения за колонизиране едва ли не на цяла Европа!
Няма и "траки" ,евреи,гптяни и...кво прайм?

поздрави и не се отказвай тука е пълно с разбирачи и то виСшисти!
цитирай
17. kagami5 - Много добре си написала, но това ...
11.09.2011 11:22
[quote=solinvictus]Много добре си написала ,но това нека да е само начало!

Благодаря Солинвиктус, какво ти отказване, та аз тепърва започвам. От 3 год. се занимавам с това, но не бързах да пиша, нали всичко трябва да огледа отвсякъде, иначе къде отиваме - във сказочния раздел :)
цитирай
18. анонимен - Деситко тук
11.09.2011 17:24
ДЯДО СТРАБОН.....А добавената фраза62 е доказателство за точно тази гледна точка, тъй като поетът е свързал с мизите „хипемолгите”, „галактофагите” и „абиите”, които всъщност са живеещите във фургони скити и сармати. Защото в днешно време тези племена, както и племената на бастарните, са се смесили с траките (всъщност повече с тези от другата страна на Истър, но също и от тази страна). С тях са се смесили и келтските племена, боите, СКОРДИСКИТЕ и тавриските. Скордиските обаче някои ги наричат „скордисти”. А тавриските биват наричани също така „тевриски” 63 и „таврис.... ДЪЛ ТИЯ 'КЕЛТСКИ' ПЛЕМЕНА НЯМАТ ВРЪЗКА С ТВОЙТЕ СКУДРИ
цитирай
19. kagami5 - ДЯДО СТРАБОН. . . . . Разбира се, че ...
13.09.2011 14:00
[quote=анонимен]ДЯДО СТРАБОН.....
Разбира се, че имат. За мене беше важно да се абстрахирам от безбройните имена и да си изясня дали става въпрос за различни народности, или родове, и как се вписват ''траките'' в тая картинка. Ми чудесно се вписват. Имало е един много - много - броен народ, който Дарий нароча ''саки'' (и към който той самият принадлежи) и дистанцира родовете ''по шапките". Балканските родове, той нарича скудри, това е и името, с което те се наричат и което историците отъждествяват с траките. На Балканите живеели и саки, като тези ''оттатък морето'' и историците ги смятат за готите от сведенията старите автори.''Скоти/ Скути/ Скити'' отговаря ли на въпросът ти? Уелсците и днес се наричат Cymru, а страната си Cymry. За част от ирландците твърдя, че са от бригите (писах преди, ''THE TUATHA DE DANAAN ''), тъй че картинката е ясна. Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kagami5
Категория: История
Прочетен: 302029
Постинги: 22
Коментари: 317
Гласове: 253
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031